Salgs- og leveringsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser

Gælder indtil videre fra og med 15.09.2023.


Senest opdateret 12.03.2024

Om virksomheden

Denne hjemmeside drives af Happy Olive Oy under domænenavnet happyolive.dk

Happy Olive Oy

Virksomheden Happy Olive Oy er registreret i Finland med organisationsnummer: 3199834-4

Virksomheden Happy Olive Oy er momsregistreret i Danmark med SE-nummer: 13 51 54 25

Adresse

Joentaustankatu 16-18

33330 TAMPERE

FINLAND

E-mailadresse

butik@happyolive.dk

Telefonnummer

Merja Tuominen-Gialitaki: +358 50 388 8381

Joni Pyrstöjärvi: +358 44 239 6146

Onlineshoppen henvender sig til kunder i Danmark og betjener både privatpersoner, virksomheder og organisationer. Kunden skal være fyldt 18 år eller have forældres samtykke for at indgå aftaler på vores hjemmeside. Privatpersoner, virksomheder og organisationer, der bruger onlineshoppen, benævnes “kunder” i disse betingelser.

Vi forbeholder os ret til at ændre vilkårene. Vilkårene gælder i den form, de havde på bestillingstidspunktet.

Bestilling

Kunden bestiller produkter og leveringstjenester fra onlineshoppen ved at lægge dem i sin indkøbsvogn ved hjælp af knapperne “Læg i indkøbsvognen” og betaler for indholdet i sin indkøbsvogn med de tilgængelige betalingsmetoder. Når kunden bestiller fra onlineshoppen, anses kunden for at have læst og godkendt vores salgs- og leveringsbetingelser.

Ved at bestille fra onlineshoppen accepterer kunden de priser og leveringsomkostninger, der vises i indkøbsvognen. Priserne på produkterne inkluderer finsk moms. Priserne på produkterne inkluderer ikke fragtomkostninger eller andre eventuelle tillægsomkostninger, som altid angives separat i indkøbsvognen. Bestillingen kan redigeres indtil den er betalt. Kunden opfordres til at kontrollere sin bestilling nøje, inden den betales.

Når bestillingen er betalt, bliver den bindende, og kunden modtager en ordrebekræftelse og betalingsbekræftelse via e-mail.

Kunden bedes kontakte os hurtigst muligt, hvis betalingen er foretaget, og kunden ikke har modtaget en ordrebekræftelse via e-mail senest den følgende dag.

Alle personoplysninger, der afgives ved bestillingen, vil blive behandlet i overensstemmelse med gældende regler for behandling af personoplysninger, herunder databeskyttelsesforordningen (GDPR). For mere information om behandling af personoplysninger, se venligst vores privatlivspolitik. Kunden forpligter sig til at angive alle nødvendige kundeoplysninger i indkøbsvognen korrekt og omhyggeligt, så bestillingen kan leveres.

Betaling

Kunden kan vælge mellem følgende betalingsmetoder: Klarna, Google Pay, Apple Pay, MobilePay og de mest almindelige betalingskort: VISA, Mastercard, American Express og Union Pay.

Betalings-
alternativ
BetalingsserviceDebitering skerLink til betalingsservicevilkår
Klarna, fleksible betalingsserviceStripeEfter valBrugsbetingelser | Stripe
Google Pay, mobilbetalingsserviceStripeVed bestillingBrugsbetingelser | Stripe
Apple Pay, mobilbetalingsserviceStripeVed bestillingBrugsbetingelser | Stripe
MobilePay, mobilbetalingsserviceStripeVed bestillingBrugsbetingelser | Stripe
American Express, kortbetalningStripeVed bestillingBrugsbetingelser | Stripe
Mastercard, kortbetalningStripeVed bestillingBrugsbetingelser | Stripe
Union Pay, kortbetalningStripeVed bestillingBrugsbetingelser | Stripe
VISA, kortbetalningStripeVed bestillingBrugsbetingelser | Stripe

Hvad angår betaling med Stripe: Stripe er verdens største betalingstjeneste til onlinebetalinger. Stripe håndterer betalingskortene og kommunikationen med kortindehaverens bank. Ingen kortoplysninger eller kortrelaterede oplysninger håndteres uden at Stripe fungerer som mellemled mellem vores webshop og kortudstederen (oftest en bank). Al kommunikation foregår krypteret med den højeste sikkerhed inden for de krav, som bankerne stiller.

Betingelser Stripe: https://stripe.com/dk/legal/consumer (“Servicevilkår for forbrugere”)

Levering

Bestillinger leveres med PostNords pakkeservice i hele Danmark. Leveringstiden er normalt 3-5 arbejdsdage. Den årlige forsalg af nye høst eller ekstraordinære ventetider for laster kan midlertidigt forlænge leveringstiden. Vi vil altid forsøge at informere dig om dette separat. Den forventede leveringstid angives i indkøbsvognen i onlineshoppen. Bestillinger over 500 kr. leveres gratis til en pakkeshop. Hvis du ønsker hjemmelevering af en bestilling over 500 kr, tilkommer der et leveringsgebyr på 40 kr.

For bestillinger under dette beløb tilkommer 59 kr i fragtafgift for levering til en pakkeshop, hvor kunden kan afhente sin pakke. Kunden kan også vælge hjemmelevering (levering til hjemmeadressen) i indkøbsvognen for fragtafgiften 99 kr. Kunden vil se de leveringsomkostninger, der opkræves for en bestilling, i indkøbsvognen online, inden bestillingen afsluttes.

Der gives normalt ikke refusion for en bestilling, der ikke kan leveres på grund af forkerte kontaktoplysninger angivet af kunden. Bestillingen kan sendes igen på kundens anmodning mod betaling af leveringsomkostninger og ekspeditionsgebyr.

Kunden forpligter sig til ikke at stole på, at Postnord sender en meddelelse, når pakken er klar til afhentning. Kunden forpligter sig til at kontrollere leveringsoplysningerne, der vises via sporingslinket for forsendelsen, for at undgå, at forsendelsen returneres. Kunden kan finde sporingslinket i ordrebekræftelsen. Hvis pakken med bestillingen ikke er blevet afhentet af kunden og er returneret til os, selvom kunden ønsker varen, kan den sendes igen på kundens anmodning mod leveringsomkostninger og ekspeditionsgebyrer.

Hvis der opstår en forsinkelse, vil vi informere kunden, så snart vi bliver bekendt med forsinkelsen. Kunden kan have mulighed for at annullere købet i tilfælde af forsinkelser. Kunden bedes kontakte os og oplyse bestillingsdetaljer.

Om booking en tur i en olivenlund

Bemærk, at denne reservationsfunktion kun indebærer, at kundens reservationsoplysninger videresendes til guiden på Kreta. Der indgås ikke nogen aftale med Happy Olive Oy eller vores webshop. Når kunden har reserveret den guidede tur med guiden Georgos, vil kunden blive kontaktet af Georgos og kan indgå en aftale med ham, hvis det ønskes.

Fortrydelsesret

Kunden har 14 dages fortrydelsesret fra modtagelsen af varerne i henhold til fjernsalgsloven.

Kunden bedes kontakte os ved udøvelse af fortrydelsesretten, f.eks. via e-mail til butik@happyolive.dk.

Øvrige kontaktoplysninger: https://www.happyolive.dk/kontaktinformation

Hvis kunden fortryder købet, inden vi har afsendt produktet, kan kunden straks sende en e-mail til os på butik@happyolive.dk. Der tilbagebetales det samlede beløb inklusive forsendelsesomkostninger, hvis produktet endnu ikke er afsendt med fragtfirmaet. Hvis kunden har modtaget produktet, begynder fortrydelsesfristen på 14 dage at løbe fra den dag, kunden har modtaget produktet.

Fortrydelsesfristen begynder at løbe fra den dag, hvor kunden har modtaget produktet. Produktet skal være ubrugt og i salgbar stand ved udøvelse af fortrydelsesretten. Af sundheds- og hygiejnemæssige årsager gælder fortrydelsesretten ikke, hvis produktets forsegling er brudt eller manipuleret. Med forsegling menes plastforseglingen omkring flaskens prop og den grønne beskyttelsesmærkat oven på metaldunkens åbning.

Kunden forpligter sig til at pakke produktet godt, så det ikke beskadiges under transporten til os, når han gør brug af fortrydelsesretten. Kunden betaler forsendelsesomkostningerne for returneringen. Kunden skal sende pakken tilbage senest 14 dage efter, at vi har modtaget meddelelsen om kundens brug af fortrydelsesretten.

Refusion ved brug af fortrydelsesretten sker, når varen er returneret, eller når vi har modtaget bevis for, at varen er returneret (f.eks. en kvittering fra et transportfirma), alt efter hvad der sker først. Refusion sker på samma sätt som den ursprungliga betalningen, om inte annat överenskommits med kunden. Refusion sker for produktets värde samt leveransens fraktavgift, men exklusive fraktavgift för returen.

Undtagelsen fra fortrydelsesretten gælder også varer, der er fremstillet efter forbrugerens ønsker eller har et tydeligt personligt præg, f.eks. en skræddersyet vare eller en vare med specialbestilt etiket.

Reklamationsret

I henhold til forbrugerkøbsloven har forbrugeren ret til at reklamere, hvis varen er mangelfuld, eller hvis leveringen af varen er forsinket. Kunden kan kræve at modtage en fejlfri vare, at annullere købet, at kræve afhjælpning, omlevering, prisnedslag, erstatning for at afhjælpe fejlen eller at kræve erstatning.

Kunden ombedes at kontrollere varerne ved levering. Hvis der er sket skade under fragt/transport, bedes kunden sørge for, at transportskaden dokumenteres af transportøren for at lette vores reklamation til fragtfirmaet. Kunden har samme ret ved transportskader som ved øvrige reklamationer.

Hvis kunden bliver informeret af Postnord om, at pakken er blevet beskadiget, eller hvis kunden ser, at pakken og dens indhold er beskadiget, og kunden aldrig modtager forsendelsen, beder vi kunden om at kontakte os så hurtigt som muligt, da Happy Olive Oy ikke modtager sådan information fra Postnord. Vi vil derefter sende bestillingen igen så hurtigt som muligt.

Frist: Kunden skal ikke vente for længe med at indgive sin klage. Kunden kan miste sin klageret, hvis kunden ikke klager inden for en rimelig frist efter at forbrugeren har opdaget eller burde have opdaget en fejl.

Reklamer gerne, hvis muligt, via e-mail: butik@happyolive.dk

Øvrige kontaktoplysninger: https://www.happyolive.dk/kontaktinformation

Ved godkendt reklamation betaler Happy Olive Oy returneringsomkostningerne. Refusion ved brug af reklamationsretten sker, når varen er returneret, eller når vi har modtaget bevis for, at varen er returneret (f.eks. en kvittering fra et transportfirma), alt efter hvad der sker først. Refusion sker til samme betalingsmetode som den oprindelige betaling, medmindre andet er aftalt med kunden. Refusion sker for produktets værdi inklusive eventuelle omkostninger til udgående fragt (fragt til kunden), men med fradrag for returneringsomkostninger.

Kunden har mulighed for at kontakte Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen vedrørende eventuelle tvister:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

https://forbrug.dk/

EU ODR - European Online Dispute Resolution

Denne platform stilles til rådighed af Europa-Kommissionen til bilæggelse af tvister vedrørende onlinehandel:

https://ec.europa.eu/odr

EXPRESS
ORDRE

Læg produkter i indkøbsvognen for at gå til kassen. 🤗

Gratis levering til en pakkeshop opnået! 🥳

Tampereen varastolta noudettaessa toimituskulut ovat aina ilmaiset! 👍